2008/07/14

Kram Mamma

I "natt" fick jag en av 100 urladdningar i raden och sms:ade mor. Usch, ibland väller bara tankarna ur mig, men oftast nu för tiden är det bara lugnt.
Jag drömde att ett till par i vår nära omgivning väntade barn. Det var så verkligt, jag vaknade med ett ryck och tänkte nästan lyfta telefonluren för att höra om det är sant...
Till hösten kommer mycket hända och en del av det hoppas jag är att jag inte bara mest tänker på tryggheten, gällande jobb osv, som förberedelse inför....ja, det, utan att jag sätter mig ner och funderar utan den där lilla klausulen.

Idag har jag renoverat rabatterna, var uppe halva natten så då sov jag halva dagen istället känns det som. Vi tänkte åka iväg en stund, men katterna har det så mysigt ute, första dagen då det är ordentlig sol, så vi avvaktar lite och sitter och fikar.
Igår bakade vi Schackrutor och Wienersnittar :-p, och jag som ska försöka gå ner i vikt...Äh! En sak i taget! Nu ska jag gå ut och fortsätta läsa "Äntligen ickerökare" av Allen Carr, en bok som har hjälpt många och även en kollegas dotter på jobbet..
Jag är mest en tröströkare. Det är som det sitter kvar..När jag är trött och stressad eller nere...Ibland (ofta) glömmer jag bort att köpa cigaretter och bor man på byn blir det i så fall kiosken dagen efter ;-)...Sen glöder cigaretten upp mest när jag står och surrar...Så, lite pepptalk nu, så ska det gå vägen.
Och framför allt, ett råd jag hörde på Oprah, från Ben Affleck, då han slutade röka; "Tänk framåt, inte bakåt"...Det är något jag ska ta åt mig gällande annat också...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du klarar det med bravur bara du håller humöret under kontroll för du är en strong tjej som inte ger upp och dessutom så ser du frammåt och inte tillbaks för det är redan gjort och det går inte att ändra men så länge det finns liv så finns det hopp!
Glöm inte att jag älskar dej och har även lärt mej älska Jonny!

Stå enade inför framtiden och glöm det gammla för då går det mycket bättre!
Älskar er ungar och era kissekatter också!
Kram Mamma