2010/06/23

Bryt ihop, hellre än bit ihop

det är mitt fortsatta motto. Ibland är det svårt att få vardagen, privatlivet och arbetslivet att gå ihop helt. Vi har haft en tuff tid, som jag fortsätter försöka lägga bakom mig, men det är svårt ibland när jag arbetar ensam ibland.
Nu har jag sökt stöd för min skull och för att jag ska må bra, med start på torsdag, då jag ofta fortarande har svårt att prata för min del, förutom på jobbet. Där tar jag alltid som regel att säga min mening, även om den kanske inte alltid är uppskattad. Men jag tror på min vision och jag tycker att mitt uppdrag som kontaktombud är väldigt spännande. Ikväll efter hemkomst från mor och far, fick jag iväg mitt första mail i arbetsmiljöns anda.
Jag kommer även ta time-out resterande vecka nu och bara ladda batterierna. Visst kan jag känna dåligt samvete gentemot arbetet, men den jag måste vara ärlig mot i första hand är mig själv. Och med för många nyheter på för kort tid, oroande samtal och samtidigt glada nyheter, så är det svårt ibland att finna balans.

Så för vår familjs skull, tar jag mig denna paus, då jag inte styr över saker som händer, men jag kan ta kontroll över hur jag hanterar de.

Under midsommarhelgen hoppas jag på strålande väder och att åtminstone några har möjlighet att komma till oss och grilla lite. Vi skickade inbjudan lite så här i sista minuten, då vi var totalt planlösa och med smått panik insåg; "Det är midsommar till helgen!"

Inga kommentarer: