2013/08/20

Nu hösten har kommit min vän...


Första frosten har ännu inte visat sig...ändå såg jag första julreklamen igår...det pratas vinter och snö och snart kommer katalogerna om den oundvikliga årstiden...om jag tänker positivt för en stund blir det åtminstone ljusare ute så ingen hund kan skrämmas när jag tänder utebelysningen för då kommer spåren avslöja rymlingen innan jag får en begynnande hjärtattack som i natt.

Tanken är att skrivandet ska läka allt som hänt senaste året och med det skrivna ordet och min beslutsamhet, ska denna höst och vinter bli helt annorlunda än vad den var ifjol.

Jag söker arbeten som jag aldrig förr knappt ägnat en tanke åt och jag kommer på mig själv med tankar att mitt blivande arbete bör skänka lite mer mening än att det bara är ett arbete jag trivs med. Det ska vara ett arbete som gör skillnad i vardagen, utöver de extraknäck jag tänkt mig när laptopen fungerar igen...


Inga kommentarer: