2011/06/01

Åskan vandrar runt

och jag som så många nätter nu senaste veckan har svårt att slappna av och sova. Igår var jag uppe mitt i natten och städade men som tur var fick jag en stund på soffan under dagen iaf. Det går att ta igen sömn lite då och då bara man ger sig den på det. Igår var en lite märklig dag... sinnesstämningen var så där lite upp och ner, som det kan vara ibland. Det var bla nio månader sedan det fanns fyra katter här hemma hos oss och jag vet att de flesta har gett upp vid det här laget nu, men jag har en glimt av hopp kvar, åtminstone att få svar. Morsdagen blev en hemmadag för mig och L. Vi tog det lugnt och såg tecknat och lekte lite under dagen och sen åkte gubben och T till farmor och farfar och jag vilade ett par timmar med L. Hon var lite risig i magen så det var riktigt skönt att få vila ikapp. Senare under kvällen kom en trött men nöjd T hem :) Så mycket bus. Jag drabbades av lite samvetskval över att jag stannade hemma, men jag vet ju att jag behövde det. Jag hade sån sömnbrist så det var som jetlag i kroppen... Nu spöregnar det här ute. För en stund sen ösregnade det ute och blixtarna lyste upp hela framsidan av huset. Jag halkade ut i värsta skuren för att rädda blommorna, endast iförd tofflor på fötterna. "Miin Hortensia!!!" *pust* Jag hann få upp alla krukor på bron. Nu ska jag försöka avrunda. Imorgon blir jag solo lite igen och ska vad dagen bjuder på. Förhoppningsvis lite bak inför L´s dop på söndag.

Inga kommentarer: