2011/06/18

Mamma är söt

älskade goa gumman viskade det när vi stod i köket i torsdags. Mitt hjärta smälte :) Så roligt också när hon pratar mer och mer och lär sig nya ord. Mycket åka bil blir det till det mesta med hjul eller däck på. I förra veckan hade vi riktig högsommar här i norr. I torsdags började den riktiga värmen och höll i sig i tre dagar till att börja med. Gumman fick lite lätt solsting och lite feber och jag brände armarna och bröstet så försöker ta det lugnt nu när solen tittar fram. Under värmen vaknade jag varje natt med svullna vader och fötter så pass att det värkte och spände men det har gått till sig bra nu under veckan. Lill har haft ett par tuffa veckor då hon har velat vara mer nära och vi har sovit med varandra i stort sett varje natt. I onsdags när jag bytte kläder på henne så hjälpte hon till lite mer. Hon kan halvsitta med stöd av armarna framför sig så då gick det lättare att ta på henne tröjan. Hon växer så det knakar. I måndags var vi på Bvc på snabbkontroll. Hon är 62 cm och väger 6,5 kg. Med framstegen hon gör, börjar busa mer med leksaker, uppmärksammar syster på ett helt annat sätt och busar mer med henne så kan man säga att hon absolut har gått från att kallas nyfödd till bebis. Hon blev ju trots allt 4 månader 11/6. 10/6 vände hon sig även från mage till rygg och fortsatte så fram och tillbaka. Efter ett par snurriga veckor med vilan för henne har jag återigen provat lägga henne i sängen vid lunch och sen kring middagstid och det går igen, att hon somnar mätt, torr och belåten. Anledningen till att vi gör det är att hon hela tiden är så nyfiken på vad vi gör, speciellt syster så det är svårt annars att komma till ro själv. Hennes rum blev inflyttningsbart i måndags och det fungerade jättebra. Hon sov där halva natten iaf och sen med mig. Nu måste jag fortsätta skriva senare för gumman kastar sig över mig och säger "Mamma kraaama!"

Inga kommentarer: