2011/08/12

6 månader

har nu gått sedan Lill föddes... jag var lite så smått nostalgisk när klockan passerade 00.28 11/8. Lilla vännen vaknade kring 9, en stund efter att jag vaknat och vi hade en mysig dag tillsammans. Så mycket närhet så det var inte ens roligt att prova en ny gröt...så det blev snabblunch och sen sitta med henne i famnen.

Fullständig lycka. Jag mår alltid bra av att vara nära mina barn. Vi har våra bekymmer men allt bleknar när jag är i nuet med de.

Under dagen mitt i allt sittande har jag kommit på att jag nog förutom min roll som kontaktombud (vilken jag i skrivande stund läser in mig på mer) så är jag nog ändå mer intresserad av politik än vad jag trott förr...jag har även sett till att ta mer tid för mig och mitt skrivande och jag har uppe fler sidor på diverse kurser som jag ämnar skicka intresseanmälan på.

Mycket har hänt och jag har noterat en del vid sidan av bloggen. En bild säger mer än 1000 ord sägs det och mycket är förevigat på det sättet.

Nu ska jag nattsudda lite grann innan det är dags för en ny dag. Jag ska ta med mig några ord på vägen. Jag fick idag höra att jag var en vettig typ moderat med sunda värderingar :) Det betyder mycket.

Efter denna dag önskar jag att nå fram till mina nya mål och hjälper jag en nära på vägen skulle det betyda oerhört mycket. Som jag beskrev dagen tidigare. Den har varit omtumlande men sammanfattningsvis väldigt bra. Jag och Lill avslutade kvällen med en fotostund i soffan och sedan somnade hon tryggt.





Inga kommentarer: