2012/07/24

Hundvan, jag?

Märker att jag har nästan noll hundvana kvar ibland sen min tid hemma hos föräldrarna...en lös hund utan ägare sprang rakt mot Thea när hon var en bra bit från mig vid kyrkan då hon skulle visa hur bra hon kan cykla, bromsa och köra runt.

Hon skrek hysteriskt med gråten i halsen och jag blev för****** på hunden och gjorde ett "Ronja/Lovis"vrål att hunden skulle fara "åt fanders" och gå hem. Den "såg snäll ut" men jag reagerar ändå med "Vem vet?" Så avslutades cykelturen och på hemvägen pratade vi om snälla hundar varvat med mummel "Jag gillar inte STORA svarta hundar, bara snälla. Vi ska ha en liten hund".
Vi har arbetat med hennes hundrädsla sedan hon var drygt två och blev överraskad av en grannhund som hoppade mot henne och det har gått ganska bra, men hon är ytterst reserverad och dessa händelser underlättare inte för henne...

Cavalier har vi pratat en hel massa om och den verkar perfekt. Lagom hund för familjen, men även som motionssällskap. Jag vill ha en sådan när töserna blivit några år äldre.

Idag beställde jag en del kläder åt våra små så nu är vi redo för hösten. Mörkret återvänder under nätterna och kylan dessvärre. Härom natten +6 utanför fönstret men skönt att vi haft kring 25-35 grader ute senaste veckan.

Nu ska jag sjunka ner i soffan och hitta någon intressant film och sen blir det vanliga kvällsstöket för annars kan man räkna med en trogen städning som väntar till imorgon.

Så jag älskar denna dag. När humöret brast tog jag vagnen, pratade med töserna och så gick vi på en lång härlig promenad och jag rasade av mig. Vi handlade hem mellanmål och drack yoghurt på hemvägen. Sen till middag blev det älgfärs och pasta. Älgfärsen tackar jag grannen Janne för allra ödmjukast. Jag har aldrig någonsin gjort en godare köttfärssås förr och hade jag ingen skam i kroppen hade jag backat om.

Men, med nytt BMI på 25, vikt på 63, målvikt 60, så valde jag en daglig sallad med fetaost.

Motion is the shit!

Inga kommentarer: