2012/08/06

Underbar helg med barnen

Insektsrace i köket imorse...mor, son och Trinny sprang som yra höns. +35 mot väggen så pausade inomhus i väntan på mer tvätt att hänga. Den borde torka snabbt i värmen. En helt vanlig söndag. Tänk nästa vecka är de 12 VECKOR!

Vi har njutit av solen i lagoma doser. Idag sa gumman till mig "När man blir för varm kan man gå in...och se TECKNAT!" Absolut. Vi såg Dora. Det märks fortfarande att åldersskillnaden kan vara tuff, knappa 23 månader.
Det gäller att få tid på tu man hand. I lördags ritade vi, målade och hoppade hage under eftermiddagen. Ingen kunde sova direkt då det fortfarande var ganska varmt i huset så vi dukade fram chips, salta pinnar och kalla drycker och som gumman pratat om det idag.

Under dagen passade vi på att svalka oss i vattenspridaren och en stund senare efter lite mellanmål badade vi alla tre tillsammans. Lill tyckte vattnet var för djupt så hon kröp upp i min famn och satt där och kramades. När hon gick upp ville gumman också kramas så efter att hon schamponerat och sköljt håret alldeles själv satt vi kvar i vattnet en stund. Jag älskar mina barn så det gör ont ibland. Kan samvetet kring hösten, arbete och andra tankar jag har spela mig ett spratt.

Efter kvällsmaten tänkte vi prova en tidigare kväll i samma säng, men efter en stunds bus insåg vi att Lill kommer lättare till ro i egen säng och gumman som vanligt, nära mamma.

För en stund sen vägde jag kattungarna. Hushållsvåg och en Big Packform för bästa resultat då de snart växt ikapp vår äldsta, minsta gumma.
Trinny 1205g "50" 1325g "Mini" 1326g. 11.5 veckor och sladdisen väger tyngst.

Senaste tiden har jag gett upp burkmat efter veckors tester av tillagad mat samt torrfoder. Lådorna (magarna) mår bättre.
Lilla Molly...i eftermiddags trodde jag hon hade slutat andas i värmen, men hon sov lätt...inte skrämmas. Helt galet hur en del katter sover.

Vakar uppe en stund till...för varmt för att sova, för många tankar för att kunna varvar ner och mitt hjärta sover oroligt och ropar efter mamma i sömnen.
Dags att ställa klockan för bokning av veterinär till de små.

På återseende...läste ett träffande citat idag;

"If you can’t forgive and forget, pick one. — Robert Brault"
Jag väljer nog "forgive" "Forget" kräver sanningen.


Inga kommentarer: