2009/09/19

Feber och funderingar

Gumman hade bara feber ett par dagar och själv blev jag också feberfri och ickesnuvig . Jag funderar och grubblar och funderar lite till. Kalla fötter följt av förväntan, men oro kring alla himla läkarbesök.
Paranoid kring svininfluensan, ska vi vänta med allt till vaccinet? Jag tror det. Det kommer ju i oktober och så kan jag satsa all kraft på att bara se tiden an.
Under bäckenmätningen så hoppas jag att de kan komma åt att se ev bråckbildning för det känns så svullet och stumt hela vägen vid snittet. Känns som att det aldrig kommer bli platt.

Jag funderar på vad vi har gjort och det har varit mycket soffsittande med en gumma som äter mer, hon sover knappt på dagarna mer än hos mig och en halvtimme max i sängen. Mammig så mannen får anstränga sig att jyra med henne när jag duschar eller går ut en sväng. Hon vill vara nära hela tiden. Iom att hon sover lite på dagarna så har hon faktiskt somnat allt mellan 19 och 21 och sen vaknat upp en gång och sen sovit till allt mellan 8 och 10 Några hela nätter har det blivit också. Och det roligaste i utvecklingsväg är att vi vågar gå mer på promenader när T halvsitter i vagnen. Hon har inte tyckt om den direkt tidigare då hon legat ner och inte kunnat se något. Nu ser hon oss bättre och allt annat runt om efter vägen. Sen tränar vi en massa på att hon ska ligga på mage så hon stärker nacke, rygg, armar och ben och det slutade i en krypposé för ett par dagar sen.

Nu snart är det dags för sexmånaders dagen, två veckor kvar. Då ska vi börja med välling och jag satsar mer och mer på att hålla matrutiner och sen ska vi se om hon tycker om välling. Jag tycker att det är så mysigt att amma, även fast jag begränsar mig själv. Mycket planeras utifrån amningen då jag inte tycker om att amma offentligt. Vi har varit till Ikea och ett par shoppingrundor, bla för att hämta Liberoboxen. Då blir det amma innan vi far hemifrån. Amma i bilen mellan affärerna och hon klarar sig bra allt mellan 1-3 timmar. Kvällarna har jag inte rört så mycket utan hon får vara i famnen oftast och somna där.
Senaste veckan när hon sovit i famnen så har vi haft Private Practice maraton.
Det ska bli så roligt att se alla serier som startar nu under hösten


Inga kommentarer: