2011/07/09

Länge sen sist

och nu sitter jag här med Hallonmuffins och kaffe, medan åskan går runt oss utanför fönstret. Senaste veckorna har kantats av lite sömnbrist och en härlig sommarvärme med över 30 grader i solen och nästan 30 inne, så nu är regnet mer än välkommet så kanske jordgubbarna växer. 3:e var vi på kalas hos farfar och farmor och det blev en massa jordgubbstårta, prat och bus ute. Jag fick uppmaningen att ringa min käre far och han var lite upprörd och med all rätt. Jag har inte pratat med honom som vi brukar göra...men jag är säker på att lösningen är närmare än jag tror. Det finns liksom bara två alternativ. Jag ringde efter förstärkning dagen innan kalaset och jag hoppas att det är ett steg i rätt riktning. Ingen oro...det är inte mig personligen det drabbar...eller ja, indirekt, men jag har ett val. Dagen innan började Lill hoppa i stolen när hon sitter. Det ser så roligt ut. Pratandet har förändrats senaste tiden och hon räcker ut tungan och försöker forma olika ljud. Efter kalaset började gumman prata mer "Min min min". När Lill tänkt låna nallen tex "T´s nalle!" som att hon är rädd att Lill ska ta den ifrån henne. Vilket drar mig till minnes att veckan innan midsommar när vi grillade hos grannarna så hade vi samma dilemma vid nattningen. Syster skulle låna ett hörn av täcket och T drog till sig det och sa T´s täcke" Lilla vännen. Syskonkärlek när den är som bäst. I onsdags var vi och hjälpte till att städa i farmor och farfars hus. Klippte gräs och fick en liten fontän och några porslinskatter och tidigare i veckan fick vi ta hem en hammock och den blev populär, både från vår och katternas sida. Skönt att sitta och gunga i skuggan när man vilar från solen. Nu ska vi snart få en liten stuga på gården också och vi tror nu att vi har hittat rätt plats så det är bara att förbereda. Jag älskar vår trädgård och hade tiden funnits hade jag bosatt mig där. Ibland går jag ut dit på nätterna när det är svalare och pysslar på lite, men senaste veckorna har jag somnat tillsammans med Lill. Tror hon går igenom en utvecklingsfas. Det plus värmen gör det lite jobbigt för henne. Nä nu ska jag ta en kopp till och försöka stå mig ett tag på fyra timmars sömn. När den ena är uppe länge, vaknar den andra tidigt :)

1 kommentar:

Ylva sa...

Mm, gott med sommar och hallonmuffins!

Jag såg att du länkat till min läsdagbok, vad kul! Kolla gärna min andra blogg också; http://yfronten.blogg.se