2011/07/02

Längtan till söder...

bara packa ihop och åka...börja om på nytt, ställa av huset som sommarboende, vårt 160 kvm stora fritidshus. Tänk stränderna kring Skåne, resa över till Danmark, Tyskland, en kort flygresa till Medelhavet, en timmes resa till London. Gott. Det som ständigt gör att jag stannar mina funderingar är släkten och vännerna här uppe, men vi är ju alla ändå spridda runt hela Sveriges avlånga land och iom att vi har provat luffa runt med bil längs hela östkusten så får vi väl luffa lite till. Flyg går alldeles utomordentligt och tåg finns det gott om. Det senaste alternativet, inte så lockande. Bland de längsta turerna från norr till söder, ca 13 timmar. Vi åkte 11,5 från Stockholm. Liggvagn rekommenderas starkt. Imorse var jag uppe redan vid 6.00 och kände att jag hade lite att stå i och jag fann lite möjligheter till extrajobb, skriva, springvik etc så ansökningarna flög iväg. Sommaren får ha sin gilla gång, för det är till hösten allt ska klaffa! Nu ska jag se om lillan vill sova och sen gå ut med näsan i rabatterna och få lite utlopp. Innan 15 är det dags för Bachelorette, finalen! Nyfikna jag har dock redan googlat fram vinnaren och tjuvkikat på lite bilder. Jag i ett nötskal! Lite trötter och mulen dag. Länge sen sist jag väcktes konstant av en dunig fyrbent vän. Hela natten bus...finns inget bättre än katter.

Inga kommentarer: