2012/01/13

Det snöar inte lite ute...

och mer faller från skyn. Jag har precis varit ute och skottat hälften. Nu paus med Grey´s medan huset sover och sen ska jag ta ett till ryck så allt blir klart. Annars fortsätter projekt kasta-bort-allt-som-kan-vara-bra-att-ha, för vi har på tok för mycket skräp som samlar damm och det blir aldrig riktigt ordning.

 Det sägs att har man inte ordning på insidan, så tar man kontroll på andra sätt och det måste jag säga att stämmer. Förutom de mål jag lagt upp för mig själv, så bär familjen upp mig, medan annat är lite tufft just nu. Jag är väldigt tacksam att jag har mina föräldrar nära som jag kan prata av mig hos och som hjälper på de sätt de kan. Det betyder oerhört mycket för mig och jag tackar verkligen för allt.

 Jag sitter och surfar runt lite och hade tänkt söka lite extra arbete och ser att det faktiskt finns på ganska nära avstånd. Jag har som sagt tänkt sadla om i sinom tid, men först ut kurser och extra timmar här och var. Lite prova på samtidigt som jag tjänar pengar som så väl behövs när så väl hus som annat behöver fixas.

Vi har lite projekt på huset planerat. T ska få vårt sovrum så där ska det in nytt golv och väggarna målas i rosa. Hon var inne på blått och gult också så innan färgkartorna är hemma så hinner det kanske ändra sig. Sen ska vi sätta upp en vägg så vi får ett extra sovrum mellan köket och vardagsrummet så vi har bara en liten myshörna vid kaminen men kan även nyttjas till extra köksutrymme.
På sikt kommer vi flytta upp vårt sovrum, men det blir när barnen är större.

 Ja, det är bara att sätta upp fötterna då och pausa med Grey´s som sagt. Det har blivit nattbus med Lill och en rejält förkyld T kom upp för lite tlc och behövde hjälp att snuva klart. Jag hoppas innerligt att hon får ett par timmar under täcket. På återseende!

Inga kommentarer: