2012/03/12

Det sägs...om pms

att "de flesta" som har fött eller fått barn kommer att få lindrigare pms och tillhörande värk.
Jag tillhör inser jag de undantag som har tvärtom fått värre pms eller så har jag glömt bort hur ont jag egentligen har haft. Varje månad känns det som att äggstockarna sväller och midjan ökar på omfånget. Idag har jag värk som strålar ner mot knäna. Förra månaden när ägglossningen var på gång hade jag samma känningar.
I januari inte fullt så illa så då tog jag det med ro. Mellanblödningar har jag börjat få trots att mensen inte har kommit igång ordentligt efter amningsstoppet. Igår var första gången Lill inte alls ammade (snuttade) på ett helt dygn.

Så, kontentan av allt, är att imorgon ringer jag Kvinnokliniken för en kontroll. Den värk jag har som ökat successivt varannan vecka kan enligt mina misstankar som jag försökt förneka, tyda på att jag har en ny cysta på gång. Jag hoppas innerligt den kommer försvinna på egen hand. Annars blir det operation som våren -08.

Time will tell! Tänk om vi skulle prova en hormonkur nästa månad?




Inga kommentarer: