2012/03/17

En härlig vårdag

ute igår. Lill var lite trött och vilade en del medan jag och Thea var ute i tre timmar i solskenet. Vi gick på en promenad först och pratade och sen ville hon på en pulktur mot skogen så jag fick lite benträning efter skoterleden mot ängarna. På hemvägen började gumman luta sig mer och mer och det slutade med att hon vilade en bra stund medan vi var ute med Lill och skottade lite grann.

Jag ringde landstinget för att få lite råd och stöd. Det visar sig att de har fått striktare regler och det med all rätt egentligen för väntetiderna hos Kvinnokliniken behöver motas ner och de som är barnlösa bör givetvis gå före. Jag blev hänvisad till Hermelinen för vidare undersökning. Värken jag drabbats mer av kan i värsta fall bero på någon ny cysta, men det kan även vara så enkelt att jag har fått en del sammanväxningar och ärrvävnad iom snitten och laparoskopin. Anyway. På måndag blir det att boka tid för ultraljud eller så väntar jag en cykel till för att se om det gör någon skillnad. Jag är inte riktigt där än att behöva gå på undersökningar men blir läget värre erkänner jag mig besegrad.


1 kommentar:

Ylva sa...

Usch, vad jobbigt att inte veta vad det är för fel! Hoppas det inte är något allvarligt!