2008/06/26

Semester veckan ut

sen börjar allvaret :-D hehehe...*not* Vi kommer ha en lugn sommar på jobbet.
Midsommarafton, den blev lugn, middag hos svärisarna, karré tillagad i ugnen i grädde och Sambal Oelek *mums* och färskpotatis. Till efterrätt nubbe, jordgubbar och grädde.
Vädret var gråmulet för att senare övergå till regn en stund och sen blev det liite solglimtar. Skumt! Men vi roade oss med att gräva upp plantor och sen spelade vi "Plump", år och dar sen sist. Jag gjorde som jag alltid brukar, går ut hårt till en början för att senare förlora med en storslam. Konstigt hur snabbt det vänder ALLTID?! Ska begära revansch nästa gång vi träffas.
Så, i veckan har vi snickrat ihop en ny rabatt, betsat den i mellanbrunt och planterat. Idag, of course, regnade det igen, så vi har sett film, en ny serie på 5:an, vilat middag, ringt och försökt få tag på min läkare (som vi till sist mailade) och sen gjorde vi middag; Pasta med köttfärssås, en gorgonzolamix och givetvis ost på också, älskar ost :-D.

Nu ska vi bara ta det lugnt och se om vi tar oss till Storforsen...innan semestern är slut, annars får vi ta en weekend. Längtar bort, vill resa, vill, vill, vill.

Pergon ja, den startade jag med igår och idag var dag 2/5 men känner inga biverkningar, annat än kanske lite trött..i övrigt bra...lite fram och tillbaka i humöret, men jag skyller på hormonerna nu. Jag ska baske mig mjölka de här dagarna då jag är mer hormonell än vanligt muuh-aha-haha-ha !
Så förutom semestern så smygstartade vi en kur men avvaktar fortfarande besked från Ivf-kliniken.

En sak jag heller inte berättat är att jag varit på företagshälsan för en kortare bedömning då jag vart väldigt trött senaste halvåret, typ, och de konstaterade att jag är inte deprimerad, jag har oerhört mycket att fundera på, vi går igenom en kris och jag funderar fram och tillbaka på allt.
Så, till hösten ska jag få börja KBT (känsla, beteende, tankar) för att få snurr.

Inga kommentarer: