2008/06/04

Härligt att vara uppe tidigt....

när man vet att man faktiskt kan gå och sova ett par timmar till :-).
Jag somnade tidigt igen igår efter en lång dag i Luleå så nu har jag börjat städa lite grann så läget är under kontroll när vi reser bort.
Imorgon kväll är det avfärd till Luleå och sen åker vid med nattåget till Stockholm så det är full rulle idag med att få klart allt innan.
Svärföräldrarna ska sova i huset i slutet av veckan och kika till småbarnen.
Lite smått och gott om vad som händer i huvudstaden på Nationaldagen.
http://www.alltomstockholm.se/StockholmsArtikel.aspx?bid=1243074

Igår var vi som sagt till stan och gick runt i affärer. Vi hittade några tröjor och sen ett par Trolleys, en grå och en rosa för bara 99:- st på medlemsrea. Riktigt bra pris och de är medelstora så det rymmer ordentligt med saker för en miniweekend.
Vi har ju planerat att resa mer så då har vi bra väskor nu.

Sen var jag en sväng till Previa och talade med företagsläkaren och fick bla göra ettt litet test med 14 frågor för att utvärdera läget. Dagen innan hade jag inte alls någon särskild lust att åka dit men jag fick bekräftat läget som jag hade diagnostiserat själv.
Jag har varken tappat minnet eller är deprimerad men jag är rastlös, har mycket i tankarna som stjäl fokus och upplever att jag inte kan fokusera 100% på jobbet men det är vanligt och som läkaren uttryckte det "Helt normalt med tanke på vad som hänt senaste året. En del av krisreaktionen då du varit trött, lättirriterad och känslig men det går ju framåt ;-)". Han tyckte jag hade oerhört bra analytisk förmåga av läget trots min minnesförlust. På undersökningen visade jag prov på min ofokuserade knopp och skrev fel efternamn :-/...*visslar*
Skönt att få det bekräftat. Jag är inte på väg att bli galen :-D utan ventilerar så det står härliga till och lite till ibland.
Semestern gör underverk för jag är redan mer utvilad och ser så fram emot Celine nu först, sen mer trädgårdspyssel, sol och bad.
Senaste kvällarna har vi mest sett film och tagit det lugnt i soffhörnet.

Men nu, ska jag gå ut och klippa gräset och rensa i rabatterna och hänga ut tvätt.
På återseende...Goa småkissarna sover i soffan. Ok, nästan alla. Gubben passar på att vara ute när jag är vaken men han slocknar sen...

Inga kommentarer: