2009/05/28

Gumman har sovit hela natten

i sin egen säng Jag är imponerad. Vi trodde det skulle vara lite tufft att få henne att sova där igen, när hon bara har provat sova där första veckan och sen sovit med oss Men gumman var trött, vilade knappt igår mer än korta stunder. Så vid midnatt var det kört. Då somnade hon på soffan och sen bar vi henne till sängen och där låg hon till 9-tiden på morgonen. Men då var hon hungrig. En stund senare slumrade hon till igen.

Nu har gubben semester så vi får jyra på tillsammans.
Planer på att åka till bror i Skåne finns och även en tur till Norge. Men vi får se vad vi hinner, för semestern brukar ju ofta rasa iväg. Sen finns ju hösten också.

Senaste veckan har jag gjort framsteg själv. Jag är imponerad. Kan komma på mig att dagarna blir färre och färre, där jag går och funderar och analyserar och jag känner mig mer och mer lättsam.
Jag accepterar allt mer eftersom och har bearbetat allt. Det känns oerhört skönt. Jag tror jag har haft någon typ av baby blues, men det är väl inte helt oväntat.
Vi fick ju vänta så och gå igenom en hel del, både innan och under förlossningen och sen haft en period när vi lär känna tösen och fått in rutiner eftersom.

Inte undra på....huvudsaken är att jag är piggare nu.

I tisdags var vi på första läkarkontrollen och allt såg bra ut. Hon är lite rosslig så ev kan det vara en förkylning på G, om oturen är framme. Läkaren var imponerad för Thea visar redan tendenser att vilja vända sig själv och hon är väldigt pigg och vaken och nyfiken på allt runt om sig.
Hon är nu 53,5 cm och väger nästan 4,9 kg.
30/6 är det dags för första vaccinationen och då ska vi ladda med mat och snuttefilt, ifa hon blir ledsen.

Efter läkaren åkte vi och handlade. Nu börjar man nästan bli expert på att amma i bilen, men jag gör det hellre när inte vanan sitter att amma vart som helst.

På H&M hittade jag en blus, en byxdress och en vit solhatt till henne, så nu är det lättare att sitta ute i solen utan att den tar på ögonen. Den rosa vi köpte tidigare är än några nummer för stor.

Det blåser kraftiga stormvindar utanför dörren, så nu har katterna utegångsförbud sen igår kväll, för då spöregnade det och vi blev oroliga för deras skull när utemöblerna i plats flög från altanen. Nu sussar gumman sött i gubbens famn och vår stora kattpojke sover bredvid mig, efter lite massage .

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till din första Morsdag!
Kram till er alla!
Hälsningar Mamma