2009/07/02

I lugnets trygga vrå

sitter vi framför tv:n och datorn. Gumman sover i pappas famn. Hon var ledsen i sömnen nyss efter att ha sovit en stund men hon kom sig till ro igen. Natten har varit helt utom vår kontroll. Febern har försvunnit under natten...skönt, skönt.
Gumman somnade ganska tidigt men vaknade vid 5 på morgonen och sen åt hon och slumrade om vart annat. Jag, jag var som ett irriterat bi innan jag somnade för natten och tyvärr diskuterade jag saker jag inte ska mer utan glömma och gå vidare.
Vid 10-tiden kom gubben upp och avlöste mig och då sov både jag och gumman så sött från 11 till 14 och när vi vaknade båda två satt redan svärföräldrarna i köket och surrade med gubben.
Det blev lite glass och kaffe och bus med tösen. Sen mat för henne och mer bus. Nu ikväll har vi ätit laxfilé och ungsbakade potatishalvor och tösen somnade igen på soffan.
Nu börjar kvällsmyset snart med henne i famnen, som sig bör varje kväll.
Doppresenten har kommit i eftermiddag och även ett armband som jag beställt där en del av summan går till Childhood. www.sancy.se beställde jag det ifrån.

Nu gott folk, väntar blöjbyte och mat.

Inga kommentarer: