2009/07/21

Sommar stanna !

http://www.naraforaldrar.se/vadarnf.htm

Det är jag :-). Jag har hittat en bra beskrivning av hur jag är som mamma.

Sen senast så har vi inte gjort så mycket egentligen. Den stora händelsen är gummans dop 12/7 :-) Hon var så snäll och grät ingenting. Hon var mest nyfiken och hade stirrtävling med prästen :-D. Jag och gubbens syster stod bredvid varandra under dopet och valet av psalmer var hmm, lite väl höga toner i de, så det slutade med att vi stod och fnissade som småflickor och var tvungna att bita oss i läppen för att inte behöva gå ut :-D.
Väl hemma bytte vi dopklänningen mot en rödvit rutig klänning och finskor. Men det tog bara drygt en timme i fasters famn så somnade tösen...

Igår morse vände sig Thea från rygg till mage i gymet. Sen tänkte hon göra det igen under eftermiddagen men hon gav och blev trött istället, men trägen vinner :-).

Vi ska ha återkoppling hos Företagshälsan i september (har skrivit det tidigare, men jag börjar bli lite nervös).... och tills dess ska jag ha hittat en plan. Månne månne, tror det blir studier, åtminstone ett år. Jag är inte alls den som orkar sitta på samma utbildning i 3-5 år, än mindre den som klarar av att fortsätta jobba som säljare...mycket bättre hade det varit med enbart supportande. Well, well. Jag fick en spark i ändan :-D !.

Nu har jag bestämt mig att jag ska ta tid och få ihop alla anteckningar jag har i både den här bärbara datorn och i vår gamla dator (som för tillfället måste servas). Sen ska jag fortsätta skriva på en bokdröm jag haft ett bra tag. Som en tjej sa i veckan som funderar på samma sak;
"Det finns för lite litteratur, om såna som oss, med "speciella barn" ;-). Det lät fint, speciella barn och det stämmer så väl!

Annars tja... jag tycker sommaren har börjat gå så fort förbi. Det är ju så härligt med sol. Önskar att vinterhalvåret var liite kortare, för jag blir galen av mörkret...blir ju så trött och hängig. Jag växlar med årstiderna och vädret utanför fönstret.
Imorgon far min mor till bror i Skåne. Jag hade gärna åkt med men vi ska vänta till hösten med att åka istället.

Senaste dagarna har gumman vaknat varannan timme under natten så nu avrundar jag och ska se om jag får vila en liten stund...

Inga kommentarer: