2009/07/27

Sovmorgon och tv-stund

Vi sov till 10 i morse och jag hann smyga upp före gumman och göra mig iordning. Vid 10.30 vaknade hon och sken som en sol.
Lite rolig överraskning med nr. 2 i sängen för blöjan hade läckt, men efter en stund var hon ren och fin och redo för frukost.
Sen en stunds gymande och sen mat och som efterrätt, Animal Planet :-).

Just nu skiner solen för fullt ute. Igår fick vi lite regn, men inte mycket. Jag har passat på att rensa ett övervuxet potatisland i torkan i förrgår och tror ni jag har träningsvärk idag.

Det märks att jag måste komma igång mer med träning för det blir lite soffpotatande med amningen och de korta stunder jag gymar med gumman eller promenerar kanske måste utökas. Vågen står på X kilo, vågar inte ens skriva ut det, men tanken är iaf att jag ska gå ner till 60-65, så då kan ni ana vart jag är på väg med den övre gränsen :-D.
På torsdag blir Thea fyra månader så vi ska börja så smått att ge henne gröt och pureér och se vad hon tycker om det. Hon har redan provat fil (och rynkade hela ansiktet) och vaniljglass (det smakade mycket bättre).
Igår provade vi stolen från Ikea, en röd enkel stol med tillhörande bord och det var jätteroligt att sitta där med leksakerna en stund.

Jag får skriva till en liten viktkamp senare, men just nu har jag inte tid att lägga upp den. Får vänta till ikväll.

Gubben jobbar, men sen ska vi bada tösen och grilla lövbiff *mums*.

Nu har mamma kommit hem från Malmö. Ska åka förbi dit någon dag och surra lite grann. Välkommen hem!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Lisa!
Det känns skönt att komma hem.
Om ni åker ner så se till att ni inte bor i stan för det är för jobbigt (tyckte jag) van som jag är att sitta ute på bron och ha det lugnt och skönt.
Bror har det bra men det är lika trist att lämna honom där i söder men han har ett bra jobb och trivs där och det är huvudsaken (bara det inte var så långt bort)!
Flyga ner det var jobbigt i och med att jag inte flygit sedan 20 år tillbaks och då med sällskap men nu är det gjort men nästa gång så åker jag inte ensam!!
Ha det så bra!
Kram på er alla!
Mamma