2009/07/24

Uppe med tuppen

saknar bror. Mamma är hos honom nu. Saknar, saknar. Funderar återigen på att flytta söderöver, då vi ändå vill byta "karriär" och få miljöombyte båda två.
Jag ska passa på att se lite tv nu och se om vår lilla katt vill komma in och vila ett tag. Han har varit ute hela natten.

Imorgon är gubben ledig och vi ska iväg och handla lite. Vill köpa färg och golv också...
Färg till sovrummet och golv.
Färg till syrummet.
Färg till hallen och golv.

Vart ska man börja? Nu har vi haft ett längre uppehåll så det börjar klia i fingrarna.
Gumman är ju mer självständig en del dagar, vilar själv och sitter och tittar på i babysittern, så lite små projekt kan man ju börja med. Kräkperioden har börjat lugna ner sig nu förresten. Jätteskönt! Andra framgångar det är att hon börjar greppa saker lättare med händerna. Igår provade hon att dricka vanligt vatten, från mitt glas, flaskan vill hon inte ta. Inte heller nappen...envis som synden. Gymandet fortsätter och en del dagar är hon uppe i tre pass. Det märks när hon blir för rastlös.
Igår hade vi en slödag och satt i soffan. Liten tös åt var och varannan timme så jag tror att hon har tänkt växa än mer innan 4-månaders dagen på torsdag.

Lyfter blicken mot en massa självhjälpsböcker. Skulle behöva ljudböcker nästan för jag är så dålig på att ta mig ur och läsa...

Nåväl. Nu har jag bara enstaka avsnitt kvar av Ghost Whisperer season 4. Jim Clancy (David Conrad) oh oh ooooh!



Jag har länge tänkt ringa barnmorskan om samtal, men jag tror jag samlar mig eftersom, mer och mer. Jag är fortfarande grymt avundsjuk på de som får allt utan att blinka och det gör ont när jag tänker på tiden som varit, men de dagar jag inte gör det, känns allt så mycket bättre.
Jag har sjunkt in i en ordentlig bebisbubbla och värre blev det över sommaren, men nu känns det som att jag börjar vilja röra på mig mer.
Men lilla skatten är ju så liten än och jag känner ju med mig att jag inte är en lattemamma, utan trivs hemma med henne. Vi måste ju följa hennes rytm också och igen en tid, så har hon varit kramig och ätit oftare, så då tar det emot att åka runt med henne en massa. Men det kommer. Hon är liten så kort tid ändå och behöver just nu inte så mycket mer än närhet och kärlek i massor ;-).

Inga kommentarer: