2011/01/09

Jul, nyår och andra funderingar

Dygnet har varit lite si och så senaste tiden. Antar att det blir lite så med sjukdom, gummans sovrutiner som ändrat form och andra nattliga aktiviteter; kattropande, tv-tittande och en massa funderingar på det som komma skall.

I skrivande stund är det endast 26 dagar kvar till bf och jag börjar känna mig rejält nervös. Imorgon dags för sista (?) tillväxtultraljudet så det ska bli spännande. Tror inte jag (vi) kommer kunna hålla oss längre ifrån att fråga om könet. På något sätt tror vi båda på en flicka igen, fast en del tippar på pojke med tanke på att magen är mer satt och sitter mer framtill. Sen även pga att jag inte har lika mycket andra förändringar, finnar, sämre hårkvalité osv, utan jag känner mig i god form och vätskan har precis så smått börjat samla sig på mig senaste veckorna.

Veckorna innan jul bestod av lite småbakning hemma, men inte alls i samma utsträckning som jag tänkte mig. Veckan innan jul hade jag någorlunda bra röst och nu vecka för vecka har den snaart kommit tillbaka helt. Jag  får bara ta det lugnt och vila mellan varven. Läste lite på nätet och med tanke på hur snuvig jag varit under hösten till och från och att luftvägsinfektion ändå inte är så ovanligt när man är gravid, så var det väl självklart att jag skulle råka ut för det också i samband med alla sockerkontroller jag har fått göra. Sockret fick jag dispens av en tid och ska bara kolla av det lite då och då så jag vet att det fortsätter gå åt rätt håll. I takt med att infektionen släpper greppet så har även sockret stabiliserat sig.

Rastlösheten dock har fått greppet om mig lite då och då. Jag trodde resten av december och veckan vid Kristihimmelfärd skulle vara fyllt av jobb, avslut med fika och en massa surr med kollegor. Istället blev dagarna kantade av vila, mycket sittande och vila igen. Det känns lite tråkigt att det blev ett sånt avslut nu innan tjänstledigheten startar på måndag.

(fortsättningen följer ikväll)

Inga kommentarer: