2011/01/19

Proppen går

hela dagen :) I morse vaknade jag och hade lite värk i ryggen. Satt mig upp i soffan och såg sedan att proppen börjat gå. Värkarna fortsatte till och från ett par timmar så jag tog en lång, varm dusch och värktabletter och efter det var det fritt fram att sova igen.
Det känns som att jag har vilat halva dagen men det var det värt, för jag blev betydligt piggare och har plockat lite runt om och förberett för ankomst.
Vi har inte hängt upp vårgardinerna klart än, men det är ett pågående projekt och det gäller att veta vad som ska hängas upp. Men nu tror jag att jag har det så ikväll åker resten fram.

Tog en kopp hallonbladste som vanligt i eftermiddag. Dels för att det ska hjälpa vid förlossningen och efteråt, men också för att det är så himla gott. Nu i skrivande stund har jag lätta värkar igen men försöker ignorera de, för det känns som att senaste veckorna bara kantas av falska alarm från kroppen. När det väl blir skarpt läge kommer min gubbe få sparka mig ur soffan, för jag kommer nog envisas med att sitta till sista minuten med hänvisning till att ingenting ändå händer någonsin... Jag hoppas att jag inte behöver gå ända fram till bf för tänk om bebisen är för stor då? Om en timme drygt är det 15 dygn kvar. Läkaren trodde inte jag kommer gå så långt iaf då det visar prov på att sätta igång snart och eftersom att förra förlossningen startade ett par dagar tidigare. Vanligast är att man får nästa än tidigare. Nåja, jag får ringa på bf-dagen om ingenting har hänt så övertid är det inte tal om iaf.

Igår var vi på shoppingtur på byaaffären Gk´s och hittade en flanellfilt som vi ska ta med till BB. En vinröd med vita hjärtan på. Riktigt söt. Det blir inga fler långpromenader kände jag då innan det är dags för det går så sakta fram och tynger neråt. Ikväll ändå gick det bättre att busa med gumman och det är jag tacksam för :) Jag saknar att springa runt med henne men har lovat att vi ska ta igen det ordentligt nu framöver.

Just när jag tänkte att jag är less....så läste jag vår mail och såg ett tips om en liknande katt som vår inne i samhället. Direkt fick jag upp förhoppningarna men ska avvakta på mer svar innan jag ropar "Let´s go and find him!" för jag tappar hoppet dag för dag.

"Polaren" den beiga katten har precis varit här igen. Vi gav honom lite mat för nu verkar ägaren ha struntat i honom igen. Tyvärr har vi svårt att ta in honom då han är okastrerad, vår honkatt har vårkänslor och han märker revir runt hela vår bro, så det blir lite svårt. Vi tog några bilder och ska efterlysa ägaren. Finner vi ingen...finders keeper eller? Jag vet inte. Det känns lite långt bort att fundera på en till katt för egen del. Har ju ännu inte kommit över vår vän.

Inga kommentarer: