2011/03/27

Earth Hour

båda gummorna somnade innan 20.30 och vi tände lite ljus i vardagsrummet och medan timmen var igång tände jag ljus i badrummet och tog en lång och väbehövlig dusch. Vi kom även ihåg att ställa om klockan men somnade ändå väldigt sent under natten, givet först med Lilly i famnen och sen själv. Jag trodde det skulle bli en riktigt tidig morgon men den startade kring 8 snåret så inte så farligt ändå. Med startade menar jag när gumman kliver upp för om än att jag är trött när Lilly vaknar flera gånger under nätterna så är starten, busstarten. Mjukstarten är amningsstunden på morgonen.
Något jag måste vara beredd på att föreviga är bilden jag har kvar i tankarna; när gumman somnade i min famn i lördags kväll. Det var så mysigt. Annars brukar det vara full fart innan sängen, men den här kvällen ropade hon efter mamma när jag var i andra sidan huset och snabbt kom en gumma som ville kramas och sitta i soffan.

Tänk på onsdag är vår tjej 2 år ! Dagen till ära har vi köpt hem en glasstårta från glassbilen. Den här lilla tösen älskar verkligen glass och frågar efter pinne i tid och otid. Ja, vi har skämt bort henne men av goda skäl, speciellt första tiden när omställningen är tuff för henne. Det märks mer och mer och jag känner vikten av att hon faktiskt får bli bortskämd så länge vi känner att det är inom rimliga gränser.

Inga kommentarer: