2012/09/25

Dynamiska duon

hade också tänkt börja förskolan idag!



Nu är det drygt en timme sedan lämning och snart får vi träffas igen. T sprang glatt iväg med en nyfunnen vän,     och kom sedan på sig att hon glömde vinka och kom snabbt tillbaka...L däremot fick det oerhört tufft och började storgråta när hon insåg vad som var på gång. När jag skulle lämna över henne drog hon tag i mig och ville absolut inte gå...när hon precis lugnade sig lite, tog pedagogen över och det var lite bättre, men inte helt okej.
I min värld inte alls okej...jag grät när jag gick därifrån...jag vet att många säger "Bara gå...det blir lättare för barnet och för dig!" men mina principer blev för ruckade idag och magkänslan jag gick med var inte alls okej...så imorgon går vi om hon inte blir gladare.
Jag vet inte än hur hösten blir...faktum är att jag vet inte exakt vad jag vill, annat än att finnas här för mina barn och katterna...allt annat har bleknat mer senaste åren.
Kampen att få barn har satt sina spår och det finns inte mycket som jag inte skulle göra för mina barn!

Dags att tänka om!


Inga kommentarer: