2012/11/17

Hemmakväll med syidèer

Lördag kväll och min insomnia i samband med pms gör att jag nattjobbar och ser tv, lite om vartannat.

I torsdags fick vi bakläxa att ta med fleecebyxor till lillasyster och yllesockar...det fungerade inte med de fodrade mjuka extrabyxorna hon hade eller de tjocka maskinstickade, släta sockorna. Jag trodde huvudsaken var att de var varma men men.

Efter en tur i lite affärer och fönstershoppande bestämde jag mig för att göra slag i saken att börja sy mer igen och letade genom alla undanlagda kläder.

Hittade fina fleecetröjor som varit i förrådet x antal år. Blir byxor och något mer till barnen. Hittar lite mer som jag undrar hur jag tänkte där...det blir tröjor bla. Klipper och sparar detaljer, knappar etc från massor av plagg. Återstår att inte sy över fingrarna, vårda språket och andas. Länge sen sist maskinen.

Så om detta går vägen blir det även dockkläder som utlovat. Jag hoppas jag kan återge bilder senare :)

Fortsatt trevlig lördag natt. Vi har precis påbörjat en ny förkylning och feberrunda efter en hel vecka på förskolan, så nästa vecka siar vi inte om ännu. Tanken är att få klart några möten som hägrar samt göra klart den slutgiltiga höstplanen, som kan innebära mer arbete.

Jag tror på lite allt i allo jag under vintern. Jag hoppas på 2013. Jag hoppas på att kunna skåla på nyårsafton och kunna blicka tillbaka och säga "NU går vi framåt!". Min trygghet i vardagen nu är mina barn, mina katter och min familj!

Tack och godnatt!

Inga kommentarer: