2012/11/15

Rastlös..

känner mig lite rastlös i kylan. Det blev ju kallare igen. Dags att göra klart för dagen så får vi ta långhelg med våra ♥-an senare. Thea önskar chokladtårtebak och Lill vill ha muffins (mockarutor), så helgen får bli lugnare med en massa bak och utevistelse.

Jag tänkte faktiskt att Lill kunde stanna hemma idag, fast å andra sidan ska jag söka fler aktiviteter, ordna lite recensioner, plugga lite Matte och ordna månadens papper. Lill stod ändå i overallen med pyjamasen på och ville gå med Thea. Det lugnar samvetet inför arbetet senare...snart 2013 och jag åtminstone måste ha en plan redo.

Igår fick vi hem ett Ellospaket och vad Thea blev glad! Alla kläder var så fina och hennes rosa stövlar hade kommit. Oslagbart när man vet att barnen mår bra och är lyckliga och trygga små individer. Jag är tacksam för tiden vi har tillsammans och har all förståelse för de som känner tvånget att arbeta tidigt...vi har istället gjort avkall på en del saker och räknar med mer jobb senare, när barnen är större.

Det och det faktum att familjen har behövt sin tid. Jag har stundvis känt mig väldigt ensam senaste tiden hemma, men den extra tiden jag har med barnen är obetalbar.

Inga kommentarer: