2009/08/05

Gumman är stor !

Vindarna vänder och jag lär mig nytt varje dag. Igår kväll ville gumman gyma halva dagen och inte vila middag mer än 10 minuter. Mot kvällen somnade hon redan 22 helt färdig en timme i famnen. Sen vaknade hon, jag bytte blöja och tog henne i famnen igen. Jätteledsen tös och hade svårt att varva ner.
Vi la henne i sängen....vänta några sekunder...bök och stök, tyst! .
Hon fortsatte sova till 8.15 imorse. Ingen panik efter mat, bara låg och busade och pratade i sängen... Jag fixade ny blöja, fixade frukost och gjorde iordning i soffan. Då ville hon ha mat.
I eftermiddag har hon varit jättetrött om vart annat och lurat i famnen men inte somnat helt...vad göra? Jag la ner henne i sängen...stök och bök...Zzzzz....
Hur varmt som helst i övriga huset, men i sovrummet har jag fått ner värmen. Gumman sover bara i blöjan och är nog varm *pust*

Det märks att hon har fått smakportioner också i form av gröt och pureér och att det går längre mellan ett par amningar för nu ökar trycket inte lika snabbt. Trodde det började bli slut med amning igår kväll...men imorse var det tillbaka till det normala .

Vem vet? Hon kanske bara ammar ett halvår? Ett år är ju rekommenderat men åtminstone ett halvår och det är ju om två månader. Då utan amning och när hon är lite äldre, kommer jag nog känna mig mer bekväm att åka iväg och kunna stanna borta längre i större sällskap. Nu vill jag mest vara hemma eller hos våra föräldrar. Känns tryggast så.¨
Vi har fått inbjudan att åka på knytkalas i en stuga i skärgården men jag hoppar gärna över det, för jag vill vara närmare land och inte riskera att få sitta inne med gumman medan de andra umgås.
Jo, det är vår månadsdag också på lördag så då tänkte vi åka iväg till Storforsen. Passa på medan vädret tillåter och sommaren närmar ju sig snart höst med stormsteg...
Kan inte fatta att jag skrev ut den där tanken? Långa vinter, hugaligen...

Anyway. Nu ska jag se om jag hinner med lite annat!
Ha det gott och drick mycket vatten ;-)

Meddelande från gubben; Han har köpt en AC på rea! Det tycker säkert gumman om ! !

Inga kommentarer: