2010/05/29

8 dagar kvar till arbete...


Gubben tar igen sig i gummans lektält. Det fyller fler funktioner än en ;)
Småttingarna. Gumman bredvid undrar vad han sysslar med egentligen och kom nu och la sig bredvid mig.

Senaste dagarna har vi varit utan tv och varit en hel massa trots lite ostadigt väder, men för en stund sen såg jag att den har kommit tillbaka igen. Ikväll var jag riktigt trött, så jag somnade på soffan en stund. Nu pigg och vaken igen, ensam i huset med de fyrbenta.

Imorgon är det dags för andra riktiga Mors Dagen. Vi har ju alltid firat, men inte på det politiskt korrekta sättet kanske. Men vi har firat mig i egenskap av matte, vi har firat vår katt som är mor till herren i tältet och vi firar våra mödrar. Sen har jag varit en tilltänkt mor i hjärta och tanke en lång tid innan vi fick gumman.

Och det är väl tanken som räknas?

Inga kommentarer: