2010/05/17

Högsommarvärme

 senaste dagarna. Så oerhört skönt. Vi har varit ute och analyserat en massa i gräset tillsammans med tösen och samtidigt har hon vant sig lite mer med att det frasar och är lite ojämnt underlag, så nu går det fort fram. 


Igår såg jag "The perfect man" med Chris Noth. En riktig lycklig dramakomedi. Avslutade filmen med lite tårar. 
Vi hann med lite serier också för tösen somnade redan efter 19. Inte undra på, som vi har varit ute i värmen och solen. Och vad jag grät i slutet av serierna... Private Practice, Grey´s, Criminal Minds. You name it. Jag grät.
Undrar vad jag hade för förråd att tömma? 


Nu har vi snart lagt alla barnmatsburkar på hyllan och gumman äter mest med oss. Det blir fortfarande mycket potatis och fisk, plättar, korv och mos, lasagne, kyckling osv. Försöker variera. Det är ingen idé att vi försöker äta något annat än henne, för hon scannar av bordet och vill ha vår mat istället. 
Hon har börjat utöka ordförrådet också och om vi inte lyssnar rätt eller om hon bli frustrerad, då blir det en massa tjutande och skrik istället :).
"Ti ti ti" - titta
"Se se" - Se där
K k - kaka 


små stavelser hon ljudar fram. Lilla vännen. Hon har alltid nya funderingar på gång som avlöser varandra. Just nu springer hon runt med en påse i handen runt runt sofforna. Regnet har blåst förbi utanför fönstret så nu ska vi gå ut igen en stund. 


På återseende. Snart kommer jag skriva lite mer om lite annat. 

Inga kommentarer: