2010/05/11

Gårdsstädning a la Alicia Keys

Härligt, min efterlängtade Alicia keys skiva kom i torsdags i förra veckan så nu har jag spelat den varv på varv medan jag har räfsat och suttit ute i solen. Tösen har dansat och försökt sjunga med så gott hon kan. Vi kan det här med musik, hon och jag ;).

Senaste tiden har kantats av en massa promenader, ibland oavsett väder och när kvällen närmat sig, sitter jag här och skriver och funderar, precis som jag gjort en tid. Jag har en massa projekt liggandes, sy lite mer, skriva lite mer, pyssla med blommorna ute osv, men just nu är det tid för mig på kvällarna.

Under en veckas tid har jag haft svårt att slappna av under nätterna, så det har blivit en massa tv, filmer och serier. Har hunnit med Revolutionary Road ett par gånger till.

Igår var jag på kontroll för jag har haft värk fram och åter en tid. Läkaren som gjorde ultraljudet fann en ny cysta, men den verkade lugn än. "Bara" tre cm, så jag hoppas på att den inte växer så det blir en ny operation.    Det räcker så gott med det som har varit. Det enda botemedlet är hormoner antar jag, p-piller el. liknande, men frågan är om jag vill peta i mig det. Finns det inget bättre? Måste ringa läkaren för lite råd.
Jättetrevligt att träffa mor min i korridorerna, så fick gumman träffa mormor en liten stund.

Idag har vi ätit plättar till middag och det gick ner snabbt som vanligt, med en massa mjölk. Vi har haft en del oroliga kvällar senaste veckorna då det är en ny utvecklingsfas under pågående, men efter kvällsbadet och gröten så blev tös så trött, så hon somnade strax efter 19.
Just ja. Igår provade hon sina röda vårskor utomhus och det kändes lite konstigt till en början men efter att ha gått med pappa så tuffade hon över gräset själv.

Så, nu ska jag passa på och dricka en kopp kaffe och sen springa ut i trädgården en stund!

Ses!

Inga kommentarer: