2010/05/19

Gourmetmat och soldyrkan

i familjen. Igår testade jag att göra en gratäng med ris, kyckling, zucchini och café de parissås och det godkändes av hela familjen. Det blev kvar till lunch idag och en glad repris för tösen. Vår lilla finsmakare. Det var inte för starkt och inte särskilt kryddigt heller så klart godkänt.
När huset var tyst blev jag hungrig igen och för att inte gräva i mig allt som kom i min väg, fyrade jag på grillen och gjorde hamburgare till oss i tv-soffan.
Jag är så fruktansvärt glad att jag börjar komma i kläder som jag lagt på is i flera år, så jag gick tom ut och städade i trädgården med mina nya jeans ;) De var redo för första tvätten efter det kan jag säga.

Idag har vi varit ute hela tiden igen. Mot kvällen städade jag lite grann och fixade som vanligt, men nu sitter jag alltså här. Imorgon ska vi åka iväg till Ikea och på listan att köpa är ett par skor åt tösen, en ny solhatt och något annat fint. Barnens Hus ett måste.


Full fart fram på stenjakt!

Och sen en härlig mobilbild på den jag dyrkat så senaste dagarna....



Jag försöker blåsa bort morgondagen, tankarna på jobbet och bara vara här och nu, med min älskade familj!
Efter all längtan att få vara hemma med vårt barn, känns det större än månlandningen, att gå hemifrån. Hit som jag ville under så lång tid. Men, nu stundar nya tider..... och jag har mer tilltro till fortsättningen än vad jag haft på länge. Det känns som att alla bitar har fallit på plats, hur jobbigt och personligt utmanande det än har varit. 
Nu är det dags att jag vänder på bladet. Jag måste vända blad, mot allt nytt.

Inga kommentarer: