2010/05/25

Shopping och dop





Här var vi på dop i lördags, Björkfors. Dagen blev väldigt lyckad. Jag trodde det skulle trigga mina tankar, men det gick jättebra. Jag kände faktiskt ingenting, annat än glädje när jag satt där på kyrkbänken, mellan svärfar och gumman. Jag kände mig bara så oerhört lyckligt lottad som satt där med skatten och drömde absolut inte om något mer.
Väl där så åt gumman en liten yoghurt till mellanmål och sen gick vi in i kyrkan tillsammans med farmor, farfar och faster. Ceremonin var väldigt kort, men så söt liten pojke de har (min makes systerdotters son för att vara exakt). Fyra månader, stora ögon och lurvigt mörkt hår.
Efteråt samlades vi i bygdegården och fikade allihopa. Gumman blev varm i kläderna och sprang runt till de flesta och undersökte ett piano och passade på att spela. På hemvägen var det tyst i bilen.

Dagen innan var vi en sväng mot öst och tänkte gå till Ikea, men vi var på de flesta andra affärer och stannade även till och åt kinamat till middag.

De här skorna hittade vi lagom till sommarvärmen (tagen med mobilkamera på väg hem).
Tänkte köpa ett par i silver, men de var tyvärr slut, men vad passade bättre då än "Sweet"?
The light of my life ! Vi hittade även lite tunikor och ett par tuffa jeansshorts.
Allt behöver inte vara flickigt, rosa, med fluffpuff och volang.


Nu i början av veckan har jag jobbfokus i tankarna och försöker boosta mig själv. Formen varierar men jag har stöd och pepp på vägen, från de som nyligen tagit det stora steget. Det kommer fixa sig. Det är ju gamla, välbekanta miljöer och inte ett så jättestort steg. Sen är ju min äkta hälft hemma och busar istället och jag får passa på när jag kommer hem.
Vad jag ska shoppa och vad jag ska äta lunch ute. Det har blivit dåligt av den varan.
Ett projekt som jag ska fortsätta med om en stund; leta lite fler nya kläder tills det är dags.
Just nu ekar garderoben tomt och istället är säckar fulla med gamla kläder.

Nä, nu är det dags för Ghost Whisperer:

Take Care!

Inga kommentarer: