2011/02/04

Bf dagen !

är här och jag går och känner efter nu under morgonen hur allt känns, men det är lugnt. Igår var jag på kontroll och ultraljud och bebisen beräknas väga kring 3.2 kg och är lite mindre i överlag än förra gången.
Jag har fortfarande chanser att kunna få en bra förlossning om förutsättningarna finns med mig tills det är dags.
Läkaren gjorde en kontroll av livmodertappen och det är på gång men det bästa är om det startar naturligt. Hon försökte dock reta igång allt lite och det kändes i efterhand när vi åkte till affären och gick runt för lite kompletteringssfyllnad av skåparna hemma.
Gumman var så trött så hon slumrade en stund när hon och gubben väntade på att jag skulle bli klar så de tog en åktur halvtimmen jag var borta. På Coop stannade vi till vid barnavdelningen och direkt fastnade gummans ögon på en mjukdjursko, en meter lång ungefär. Vi gick dit och direkt tog hon upp och kramade den så jag sa åt henne direkt att den tar vi med hem :) och så glad hon blev! Det värmde i hjärtat. Hon älskar alla gosedjuren hon har och bär ofta och alltid med sig ett vart hon än går.

Väl hemma åt vi lite och sen blev det lite bus och kramar med katterna. Efter ett tag så kände jag mig totalt utmattad. Förvärkarna hade fortsatt över dagen så jag tog ett par värktabletter och la mig på soffan och vilade ett par timmar. Under tiden for resten av familjen till faster för uppdatering. Ska ringa henne senare också med senaste nytt när jag har ringt förlossningen under förmiddagen. Jag måste rådfråga de mer kring hur göra? Ont i höfterna och ryggslutet har jag iaf men inte så mycket mer känningar. Igår kväll var jag uppe ett par timmar, spelade, såg tv och surrade på nätet, men sen somnade jag om och vaknade vid 4, men jag tror minsann att jag ska försöka få mig en stund till innan huset vaknar... Jag är tacksam ändå att jag inte valde igångsättning igår då jag var så trött, men... ska jag be om det idag? Det är frågan. Jag är lite rädd att värkarbetet blir sämre och att jag ökar risken för snitt, fast, å andra sidan kan jag ju öka risken för snitt med att gå och vänta, så det är antingen eller. Nåja, nu ska lekmannen lägga ifrån sig datorn och ringa de som vet mer.

På återseende!

Inga kommentarer: