2011/02/09

Bf +5

Det händer saker!
Igår eftermiddag kände jag mig illamående och lite tröttare men ändå mer uppe på benen. Vid 17.30 satte vi oss vid bordet för att äta en senare middag; ugnsstekta kycklingfiléer, pasta och svampstuvning. Efter några minuter började jag få värk i ryggen och kort därpå fick jag värkar först med 10-12 minuter första timmarna och sen under kvällen fram till 2-tiden under natten så kom de med 8 minuters mellanrum, ibland nere på 7...jag försökte stå och gå så mycket jag kunde men de flesta värkarna gjorde att jag vek mig över vad jag än kunde stötta mig mot.
Äntligen kom jag dock till ro och fick sova till 6-tiden ungefär och vaknade upp av lite molvärk och hunger. Så jag åt lite grann och försökte somna om men fick lite värkar. Sen släppte det mer och jag sov ända fram till 11-tiden.
Nu sitter jag precis och klockar värkar igen sen en timme tillbaka och äter samtidigt medan familjen är ute på promenad. Allt mellan 8-10 minuter igen. Jag pratade med barnmorskan imorse och hon sa att när det är på gång så pass så kan jag bara vända mig till förlossningen nu med funderingar och passa på att vila när jag kan för det kan vara nära nu!
Det här är baske mig inte förvärkar utan pinvärkar. Slemproppen gick på nytt igår förmiddag vid 12 och vid 23-tiden försvann en större del än tidigare under dagen. Denna pinväntan. Jag var så slut igår när jag somnade med katten och önskade bara att det skulle dra igång ordentligt under morgonen så det fick vara ett slut på allt. Om det här bara fortsätter utan resultat så ringer jag efter hjälp! Jag försöker att ta det lugnt under värkarna för jag vill inte stressa upp gumman i onödan och än så länge går det bra :) Lilla tösen.

Tanken på att behöva lämna henne igår satte igång världens tårkalas. Hon är ju så go... min älskling, mitt allt. Senaste dagarna har varit så sköna när jag har varit piggare. Jag har lagat middagar så det står härliga till. I förrgår åt vi lax och potatishalvor och hollandaisesås och dagen där innan lagade jag en Tonfiskgratäng och allt har varit så uppskattat. Hon har varit så glad över att få vara mer med mig och vi har busat, kramats, läst böcker och sett på tecknat. Ok jag är inte världens mest mobila mamma just nu men jag försöker så gott jag kan. Kramarna, pussar och slängpussarna värmer så i hjärtat och ja, jag fuskar ibland med att bära upp henne för att vara extra nära, men självklart tänker jag på hur. Lite fusk har ingen tagit skada av, så länge det inte tar ont. Det ska bli så roligt när vi kan springa runt och busa igen.

Nu är våren på väg på allvar. Igår hade vi sol ett tag under förmiddagen och det var ljust till efter 16. Mot kvällen började det blåsa rejält men idag igen så är solen än större och det är varmt och skönt. Vår, vår härliga vår!
Jag har fått ett till svar från ett medium angående vår katt och svaret lyder "Han har ett nytt hem för tillfället. Barnet i huset visste inte att det var er katt". Misstankarna höjs och vi markerar in ett område som vi fått fler tips från tidigare, där han senast sågs till, ett par kilometer ifrån oss.

Jag vägrar ge upp hoppet!

----------

20.30 Sitter och klockar värkar och hoppas på att de inte stannar av igen i natt för det börjar bli drygt. Sen  13-tiden idag har de kämpat sig ner till snart 8 min så hoppas hoppas ! ! !

Inga kommentarer: