2009/11/08

Det händer mycket nu

Jag fattar förresten inte hur vi gör med nätterna för nu är det en vecka sen snart som Thea vaknade och ville amma.... Hon ammar i små omgångar flera timmar innan sängen och när hon slumrat in går jag med henne till sängen och bäddar ner henne. Hon vaknar inte ens varje natt längre....bara om hon ligger fel och tex har täcket över huvudet eller om det är knöligt.... Passar på att njuta .
Vi ger henne inte vatten heller utan stoppar bara om henne om hon låter lite kinkig så somnar hon om.
Hon somnar allt mellan 20 och 22 på kvällarna, ibland 23 om hon är för uppe i varv och beroende på när hon somnar så vaknar hon mellan 6 och 8.
Så hon går som en klocka. Sen har hon blivit duktigare en del dagar att erkänna att hon behöver en vila, antingen vid lunch eller eftermiddagen och sover 1-2 timmar. Är hon uppe och bara tar microvila i famnen så somnar hon lätt redan efter 18.
nätterna står sig förutom nu senaste nätterna. Hon vaknar bara en gång per natt, de gånger hon vaknar och någon gång blir det mat. Så förutom de nätter vi har haft nu med slummer 1-2 timmar, vakna och varit rastlös och gnuggat i gommen så håller det i sig. Hon är så rastlös på kvällarna och har svårt att komma till ro.


Vi brukar ge gröt som hon tar lite då och då vid 19-tiden. Beroende på så kommer hon bara och myser i famnen och ammar lite och sen slocknar hon. Annars om hon är rastlös så brukar hon köra järnet i gåstolen eller gymmet ungefär en timme och sen ammar hon en stund. Sen är det bara att lägga henne. Även fast hon är trött i ögonen så har kroppen en massa energi.
Fattar inte hur jag ska kunna få bort amningen på kvällarna. Det är nog något som får hänga kvar oavsett om jag jobbar eller inte, som det känns nu, men har ju fyra månader kvar så mycket kan hända på den tiden.

Ja, jag har bestämt mig för att gå tillbaka på 75% from början av april. Just nu vänder det och jag saknar livet med arbete, fast jag kommer sakna tösen hemma, men iom att jag kommer arbeta kvällar ett tag så har jag ju tid med henne från morgonen och sen har hon ju pappa hos sig så får de ha roligt tillsammans,

Det blev inget vaccin i fredags för det tog slut nästan direkt mottagningen öppnade. Nästa omgång kommer in på torsdag nästa vecka.

Igår blev det ingen shopping. T vilade middag i nästan tre timmar...sen såg hon pigg ut så vi gav henne mat och åkte iväg. Allt ok tills hon märkte att vi hade glömt nappen he he...den är ett måste just i bilen.... Nåväl hon var jätteilsken och vi hittade första bästa lucka efter vägen, stannade och tog upp henne..."RAAP" och sen blev hon lugn...så vi tänkte, vi kör....två meter senare blev hon ledsen igen stannade för "mat", var mer mys, för hon somnade direkt efteråt. Försökte smyga ner henne i stolen...hon vaknade och blev ledsen. När vi nästan var hemma igen, så somnade hon och sen vaknade hon en timme senare hemma....
Som vi tänkte så blev det en lång kväll. Hon somnade vid 1-tiden, men då blev det sovmorgon till 9.30.
Nu efter middagsvila igen sen ett par timmar tillbaka.

Inga kommentarer: