2009/11/01

Tid för eftertanke

ja det hade jag massor av under helgen och det lämnade sina spår, både här och där.

Idag känns det bättre. Jag är väldigt eftertänksam och har ett väldigt kreativt sinne och en stor portion fantasi.

Jag är van och stolt medlem i hönsmammeklubben :), jag känner mig trygg som lyssnar på mig själv, gumman och min intution som säger mig att jag ska ta väl vara på bebistiden. Saken är den också att jag är inte ett dugg rastlös. Jag trivs så in i vassen med att vara hemma med gumman. Jag känner mig så lugn tillsammans med henne. Hon är ju mitt allt. Hon är allt jag önskat mig under så lång tid. Blir det arbete sen och inte skola, så kommer jag inte arbeta heltid utan max 75%. Funderar om vi kanske kan saxa med arbetspassen så vi kan skjuta på dagis längre....?

Något jag känner så starkt det är just det att ju mer man har, desto mer är man rädd att förlora. Hemska tanke, men den infinner sig lite då och då. Jag försöker vifta bort den och lyckas rätt bra med det.

Helgen som varit blev en riktig myshelg blandat med bus. Inget direkt Halloweenfirande (vi åt ärtsoppa tom till middag). Men vi såg tv och umgick alla tre.
Idag har vi haft besök av mina föräldrar. Det var riktigt trevligt att ses. Innan dess var mannen iväg till sin syster och jag blev helt plötsligt tvärbestämd att "Jaha, ingen lång vila, men jag ska minsann duscha". Så lite piggare tös var med mig utanför dörren och jag hann duscha klart, med halvöppet draperi. Torkandet blev i ultrarapid hastighet för tösen fick väldigt dåligt tålamod och började bli ledsen i ögat. Envis och vill upp är ok att hantera, men ögat, det ledsna ögat....det fungerar inte alls. Jag sprang iväg efter kläder och då stortjöt hon. Så fort hon såg mig igen var helt underbart :) *Hon är lite mammig* men jag försöker så långt samvetet förmår, att våga släppa taget lite och verkligen läsa av henne.
När jag precis var klar kom mina föräldrar. Kort därefter kom mannen hem. Jag hade inte bakat en kaka som jag tänkte men vi hade snabbfika "After Eight" och kaffe.
Sen var tösen helt på gasen och for runt i gåstolen. Medan vi åt så fick hon gröt och för första gången åt hon hela 0,75dl gröt med en nermosad majskrok och en massa vatten. Stolt mamma :).
Buset fortsatte men strax efter 21-tiden så var hon tvungen att erkänna att hon var trött. Alla sover i huset, bara jag som är vaken och ser tv och uppdaterar om allt mellan himmel och jord.

Nu är det snart dags att logga ur för kring 7-8-tiden i morgon bitti så startar en ny dag.


Inga kommentarer: