2009/11/13

Fredagen den 13:e

I måndags var vi och vägde och mätte tösen. 7,7kg och 64,5cm. Hon växer och mår bra :).
Jag får inte på mig mina ringar än och en del skor är trånga. En av ringarna som jag haft på långfingret.... den får jag på mig på lillfingret... Månne om jag ska avvakta ett tag till och se eller gå med de till guldsmeden och få de större...nu bär jag de i halsband....bannat. Magen har sjunkt ihop mer, så jag tror det mesta är läkt där iaf.

Jag vill verkligen stenhårt försöka få välling och annan mat att fungera. I söndags bet T mig i bröstvårtan när hon ammade så jag började blöda....Inte mycket men en prick så inlägget hade fastnat...Aj!
Jag märkte inte först att det blödde utan kände bara att det sved som tusan. I måndags bet hon till på samma stället, så jag skyndar mig att lägga ifrån henne i famnen direkt jag märker att hon inte äter.

Igår var vi till grannbyn och fick vaccin. Eftersom vi trodde att det skulle vara mycket folk där så gick jag in först och Jonny stannade i bilen med Thea. När jag kom in i Folkets Hus var det faktiskt ganska lugnt. En kvinna komm förbi och frågade om det var någon mer som väntade, för det fanns bara tre doser kvar. Jag fann mig snabbt och sa att jag och min man kommer. Så kastade jag mig på telefonen och han kom in med tösen. Så efter tre minuter fick vi vaccin, sen väntade vi i en kvart innan vi gick, så de fick se att allt gick bra.
På hemvägen somnade tösen och sov en stund hemma. Kvällen blev lite jyr som den varit hela veckan.
Tror tösen går igenom separationsfasen för hon vill vara nära hela tiden och somnar oftast i famnen efter flera timmars mys och helt slut. På nätterna har hon börjat ropa i sömnen, då hon drömmer mer.
Men annars går hon som en klocka. Somnar kring 21-22, ibland vaknar hon ett par timmar senare och är busig, för att sedan somna om och kommer upp som senast 8.30 och vilar igen efter ungefär en timme upp.
Lilla bebis har blivit ännu mindre bebis senaste tiden.

Nu vaknar hon igen så det är dags att avsluta.

Fredagen den 13:e, spännande :)




Inga kommentarer: