2009/11/02

Vågen är trasig

så därför struntade jag i den och tröståt...hamburgare och strips, min lunchmiddag. Efterrätt; glass. Bakade en tigerkaka men den står i köket. För mätt för att tröstäta...då är det något som är fel.
Det är inte meningen att vågen ska gå upp hur jag än rör på mig och vad jag än äter.... Tröstlöst. Så jag forskade och hittade att oftast går man ner i vikt vid amning, beroende på vad man äter givetvis... men ibland har jag ju knappt hunnit äta nånting. Fil, frukt, yoghurt och hårdbrödmackor.
Gör man inte det, kan man ringa läkaren för provtagning, för att se om det skett någon förändring av sköldkörteln efter förlossningen....lika bra att göra det för iom Pco ska jag även prata lite om det.


Huvudsaken att jag försöker ta tag i det . Jag har ju ingen brådska att gå ner, men det vore väldigt skönt. Gillar inte gym, så promenaderna håller mig igång och sen nu när snön börjar lägga sig så har jag lovat att ta hand om skottningen för jag hade förbud ifjol. Det är riktigt skönt att skotta. Gratis motion och härligt speciellt när snön yr runt omkring.

Idag har varit en dag med blandade känslor. Trött och lite håglös, men en vila fixade det. Jag och gumman sov i två timmar. Jag hade inte självbehärskning nog att lägga mig tidigt igår natt så jag tittade på Ghost Whisperer och funderade en stund.
Gumman börjar få mer och mer känningar av tänder i överkäken så det har varit tårar och frustration ikväll, som slutade med kramar i soffan så hon somnade. Jobbigt jobbigt för henne.

Färdiga jag ska ta en katt i famnen och se tv.

Dagens tankenöt; Vad är värst;

ATT ÅNGRA DET MAN GJORDE, ÄN ATT ÅNGRA DET MAN INTE GJORDE! 







1 kommentar:

Mamma sa...

ATT ÅNGRA DET MAN GJORDE, ÄN ATT ÅNGRA DET MAN INTE GJORDE!

Inget av detta är bra!
Man måste lämna bagaget bakom sej och göra nytt!

Svårt men man mår bäst att släppa taget om vissa saker och föröka se framåt och leva i nuet. Det som har varit det har varit och kaninte göras om!

Kram!
Mamma