2009/12/16

Filten är min vän

frusen och trött....febrig och slut.... Natten till idag har varit så tuff. Gumman vaknade var och varannan timme och var i famnen flera gånger. Lilla gumman, hon är så orolig en del nätter.... Undrar hur länge hon kommer vara i den här fasen? Vi försöker krama henne så fort hon behöver, busa ordentligt på dagarna så hon inte är rastlös till kvällen. Hon äter bättre och bättre och är en riktig bustös.
Senaste kvällarna har jag fortsatt att låta gubben ta henne så hon får somna hos honom för hon har svårt att komma till ro hos mig. Ikväll var hon lätt övertrött och samtidigt tror jag att fler tänder ger sig tillkänna för hon dreglade och bet mig igen ett par gånger.
Ska fortsätta dra ner amningen under dagtid. Ibland ammar hon bara tre gånger och sen snabbt till kvällen. Samtidigt känner jag mig lite kluven....för det är mysigt att sitta med henne, men jag har ont just nu.
Vi har försökt med lite krypträning hemma men gumman har inte riktigt tålamod och ger upp fort. Gåstolen är roligare och hon tar ju sig fram fortare. Men hon älskar att bli kittlad, skrattar så hon tjuter och har vi på "Tomas och hans vänner" på tv tjuter hon av glädje när tåget kommer. Sen brukar vi lyssna en massa på musik och gumman står och håller i sig i våra händer och diggar. Hon står och jazzar och svajar med ena knät i takt till musiken. Det ser för härligt ut.
Senaste veckan har hon även börjat testa sina röstresurser mer. Jisses, vilket humör och vilken djup röst hon får till. Det gäller att passa sig för hon växlar från 0 - 100 på två röda sekunder om hon inte får det hon vill. ¨Hon är ändå för härlig. Hennes humör påminner så om mitt eget så jag får se mig själv i spegeln genom henne.

Usch, vad det är kyligt utanför dörren.... jag drar mig för att gå ut.... Tack postbilen som kom upp på bron idag för jag var ensam hemma ett par timmar och vi fick blommor från jobbet. Gumman blev alldeles till sig när jag skulle lämna henne för att gå till dörren så det löste sig med att kvinnan kom och knackade på dörren.

Vi fick även första julkortet av Jessica med familj. Vad söt Hugo var i sin tomtedräkt :).

Nu ska jag avrunda här. Det har inte hänt mycket. Vi har skjutit upp besök till nära och kära. Får ta igen en massa mellan helgerna. Hoppas att gumman blir lugnare under nätterna så vi får ta igen vår skönhetssömn.

Nu är det dags att stänga ner datorn. Jag har varit lite känslosam ikväll igen när jag varit trött så jag behöver ladda batterierna. Första julen får mig att få tårar i ögonen och ibland sköljer tidigare upplevelser över mig.

Jag är så evigt tacksam för det vi har! Lilla vännen sover sött i sin säng nu sen en stund tillbaka.

God natt!

Inga kommentarer: