2009/12/11

Jag hinner inte med!

flera veckor sen sist.... Dagarna flyter ihop, veckorna rusar på. Snart är det lucia och snart julafton. Vi har inte handlat mat än. Ska åka iväg imorgon. Vill åtminstone ha julskinka och risgrynsgröt hemma. Vart ska julafton firas? Funderade tidigare på om vi skulle bjuda hem alla hit, men det känns ju förargligt att sitta med tösen i famnen som ett frimärke, medan alla andra springer.... Hon är ju fortfarande mammig.....

Har synat bluffen förresten och hon kan äta mer mat men när jag är nära på morgonen så går det inte. Nu när mannen har varit hemma så har jag fått flera långa och sköna sovmorgonar. Han har gått upp och gett gröt och sen har de busat eller gått ut. Jag har varit snuvig och tutat vidare. Idag sov jag tom för länge för jag blev seg i kropp och knopp.
Gumman ammar bara på morgon som oftast, vid middagsvila och till natten. Däremellan liite ifa hon inte äter bra med vanlig mat, men det ger sig.

På torsdag, ska vi åka och vaccinera tösen. Vi har velat fram och tillbaka och nu hoppas jag att vi tagit rätt beslut iaf en ny topp kommer i början av året. Lilla vännen.

Får fortsätta uppdatera sen. Nu vaknar liten!

Fredag kväll! Vad jag har busat idag. Suttit vid datorn några minuter åt gången och sen varit igång. Middag med pasta och skinksås till gumman. Det gick bättre idag än igår. Ikväll somnade hon nästan i vår säng när hon busade, men kom på sig kvickt "Nej det här är heelt fel!" och så var hon snabbt upp. Hon rullade mot mig tills hon låg i min famn och sen slet hon tag i tröjan så hon tog sig upp.
Efter ett par minuter hos mig och sen i pappas famn så somnade hon så sött. Nu ligger hon i egen säng. Stora damen börjar i vår famn, ibland fortsätter hon i flera timmar, men en del dagar så blir hon tvärtjurig och ska ligga själv. Hon kan minsann!

Lekte lite med mobilkameran under tiden!




 

Söta Bönan ville slå ner telefonen så han ser lite skeptisk ut. Han vill ju bara busa.






Grahamsgröt med äppelmos var en stor favorit

Inga kommentarer: