2009/12/01

December!

Snön ligger kvar på marken. Det är kallare ute. Granen täckt av nysnö och lyktan lyser så fin på bron.
Veckan har varit en riktig vilovecka än så länge. Gumman har somnat i våra famnar två kvällar i rad nu, en stund efter kvällsgröten. Nu snart en vecka har hon ätit en portion varje kväll vid 18 och sen myser vi i soffan.
Tänderna är fortfarande snällare. Det verkar klia lite men hon sover iaf. I eftermiddags satt jag som en datanörd och planerade julklappar på nätet, spelade och såg tv.

Min egen status känns bättre. Jag grubblar lite än, men ju närmare julen det lider, desto mer hamnar jag i blödiga tacksamhetstankar istället och planerar framåt. Lilla gumman. Hon är mitt allt!

Nu ska jag se vidare på Ghost Whisperer. Jag hade så lite att uppdatera när det inte har hänt så mycket.

God kväll allihopa!

23 dagar kvar till tomten!



1 kommentar:

Mamma sa...

Ha det så gott lilla gumman och Jonny också!
Julen kommer men den ska komma med stillhet och ljus INTE denna komers som handlarna vill så ta det lugnt och slappna av!!
Så andas djupt och tänk Det är min familj Jag, Jonny; Thea och katterna som ska ha det gott på Jul Afton tillsammans som den familj vi är!
Resten får man ta en annan dag!
Robert blir ju hemma till 7 januari och Jul Afton är familjens högtid!
Kram!
Mamma