2009/12/23

Uppesittarkväll

Igår var vi iväg till bvc bla för att se hur gumman har växt och hon börjar bli stor, 67 cm och vägde 8030. Så nu är det dags att packa undan de mindre kläderna eftersom.
Sen for vi och handlade mat i mängd och ett par julklappar till gumman. Vi har inte alls köpt speciellt många julklappar.
Ikväll tänkte jag göra rischoklad och så ska vi gå på Gk´s och titta efter lite småsaker. Annars bara ta det lugnt, se film och förbereda oss för imorgon. Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig, men jag får vända ut och in på garderoben. Senaste tiden har jag inte alls brytt mig om att köpa nya kläder då jag hela tiden försöker gå ner i vikt. Nu i takt med att amningen minskar så börjar det äntligen hända grejer.

I förrgår överraskade gumman oss med att somna kring 21 och så sov hon fram till 10 på morgonen. En riktig sjusovare. I morse blev klockan efter 10.....märks att hon växer.

Nu nä ska jag göra mig iordning för sitter jag här hela dagen så får jag panik ikväll!
Just ja...i nyheternas skvalp, så vet jag att kroppen "fungerar" igen, lite grann åtminstone, sen i måndags. Urk!

....Det blev gröt, skinka och äggmackor, gott var det. Och tuffa tösen tog sin första pulktur i sin Froggy på väg till Gk´s. Så söt var hon och det var riktigt kul att se sig omkring på vägen. Vi hittade en till julklapp till tösen; en telefon, för hon ska alltid ha min annars.

Nu är klockan mitt i natten och jag har grunnat klart nu för kvällen. Envis tös somnade för en stund sen. Vågar jag säga att det är efter midnatt och vi kommer INTE orka upp tidigt imorgon....så håret är en gåta om det hinner bli mörkrött imorgon. Men, väl hemma sen i soffan så vad gör väl det? Jag borde inte ödsla energi på de små sakerna utan hålla batterierna uppe för de stora!

God Jul !

Inga kommentarer: