2012/10/05

Kanelbullens dag


Tänk att 500m tar 40min i ösregn. Stopp för bärplockning och posthämtning. Även om lämningen var hemskt tuff är jag glad för de goa skratten och lekstunden när vi kom dit. "Hejdå!" är kodord för "Panik. Mamma lämnar igen!" tills motsatsen bevisats.

De äter bra på förskolan och Lill pratar mer och mer och vågar ta för sig. Hon går även runt och nynnar på sånger de sjungit under dagen och när vi hämtade henne ville hon först inte släppa taget, men efter en stund var hon fullt upptagen med att visa alla leksaker. Hon vilar 1.5 timme och är fröknarna utom synhåll eller en bit bort vänder hon sig bara om för att bekräfta att de är där och sen fortsätter hon med sitt.
Kanelbullens dag hade de också firat, men jag bakade lite bulla i brådrasket innan hämtningen så det blev bullfest här hemma också.

Jag ser framstegen och försöker lägga tvivlen bakom mig...men visst vore det hemskt skönt att kunna vara hemma heltid ett tag till.

Inskolningen är nu slutförd efter drygt en månads tid. Nu har T allmän förskola och L bokat samma tider, 15 timmar per vecka, då vi i samråd med förskolläraren anser att det är alldeles tillräckligt att börja med.






Inga kommentarer: