2012/10/17

Utspel under partidebatten...

...ja, det kan man nog kalla det...jag har aldrig röstat rött och efter dagens partidebatt, kommer det nog aldrig hända heller. Jag brukar inte generellt diskutera politik särskilt ofta, men idag satte jag nästan lunchen på tvären.

Jag tror inte på 10-årig obligatorisk skola. Knappt att jag tror på 3-årigt gymnasium, då det i många fall är hemskt många håltimmar och förberedande inför yrkeslivet, vilket bara vara individanpassat, som så mycket annat inom barn och skolbarnsomsorgen.

Vad skulle en obligatorisk 6-årsverksamhet kunna ge, som man inte kan ge hemma? Jag som tom tror på delvis hemundervisning, just för individen. Alla passar inte in i dagens skolsystem. Vi har knappa resurser till de som är i behov av extra stöd, så att det magiskt skulle förändra läget, bara vi inför ett extra år, är för mig obegripligt...

Jag vet inte vart jag står till nästa val. Jag brukar se mig själv som grön, men jag känner att det blir ganska rödgrönt i framtiden och det val jag känner är mest träffande i dagsläget är Kristdemokraterna...men jag tvekar och följer debatten med spänning.

Inga kommentarer: