2008/05/22

Hemma igen

Jag har svårt att få ihop hela pusslet så nu har jag pratat med chefen och ska ringa Företaqshälsan, Previa idag. Förhoppningarna är att jag ska få besök där innan semestern för att höra om de kan hjälpa mig att få balans i arbetsuppgifterna och allt annat vi eller JAG rättare sagt har i knoppen just nu.
En intressant fråga jag inte får svar på. Hade det varit mitt ansvar tidigare att ta tag i allt med läkare och utredning etc. Är det jag som ska ha koll på när det dags eller inte? Varför väntade vi fem år med att söka hjälp och nu sitter vi som puckon i efterhand och tjaffsar om att vi ville ju tidigare.....????! Vete 17 om vi alls ville det. Ibland kan jag känna att allt ligger på mig att ha koll på. Vilka veckor, vad som händer, när det händer så då hade jag behövt förstå att det var jag som hade yttersta ansvaret från första början när ändå inte karlarna kan kolla "sånt"...
Men är man inte två om att vilja ha barn, två som längtar och två som vill eftersom vi bestämde oss redan för sex år sen...Eller är det primärt kvinnans område.
Jag som avskyr mans och kvinnoroller hade behövt svälja stoltheten och gå till läkaren tidigare än vi nu gjort för att sätta igång och fixa problemet...
Men vi verkar vara mer en karl och en kvinnokarl som lever tillsammans för annars hade jag väl gått till läkaren som mina *vadå* mer feminina vänner har gjort?!!!
Ibland förstår jag ingenting men det känns som att i efterhand har jag lurat mig själv. Lyssnat till alla arbetsskadades tjat om vikten av jobb så till den grad att man blev sjuk av det. Nu i efterhand har jag grymt dåligt samvete över att jag tog antidepressiv medicin för då hade mina tankar varit klarare och jag hade släpat min äkta hälft till läkaren...För nu har vi krasst förlorat flera behandlingsår och det svider...
Hade jag bara förstått från första början denna jävla kvinnosak så hade jag gått dit....Det mina kära är i mina tankar, jag är trött, asocial och trött. Vill inte kämpa mer. Bryr mig inte själv utan förlitar mig på läkarna, annars får det vara!!

Inga kommentarer: