2008/05/19

Sista utbildningshelgen!

Vi har varit på utbildning hela helgen och igår eftermiddag hade vi avslutning och fick ta emot diplom och sen skålade vi i cider och fick sammanfatta vad vi kände efter utbildningen. Sen fick våra kursledare blommor . Helt suveräna kvinnor.
Diplomet ska vi uppvisa vid utredningen till hösten så vi har påbörjat en pärm. Sen fikade vi och surrade en stund innan vi for hem. Efter lunch hade vår kursledare kopierat en kontaktlista vi skrivit ihop så vi kan hålla kontakten för att stötta varandra och se hur allt går.
Vi bestämde oss även för att träffas nästa år igen och grilla .
I lördags fick vi salladsbuffé och Biff Stroganoff och på söndag salladsbuffé och Lasagne och Laxlåda.

Vi gick igenom mer om anknytning, adoptioner som kanske inte var så lyckade. Sen fick vi träffa en läkare som pratade om olika neurologiska sjukdomar, en kvinna som är adopterad kom och berättade sin historia. Sen gick vi igenom vad man ska tänka på under processen, vad man ska ta med sig när man fått resebeskedet och hur man går tillväga efter utredningen osv. I lördags när vi gick igenom mer kring problematiken som kan uppstå blev jag lite avskräckt men igår kändes det bättre igen.
Men såå mycket att tänka på så nu i efterhand känner jag att utbildningen är väldigt nödvändig och jag har även förståelse kring varför så många ändå väljer att hoppa ur adoption och fortsätter försöka få bio.barn för det är en väldigt lång process med mycket som ska klaffa och papper ska skickas. Jag blev mer trygg i beslutet dock och fann mer styrka genom att träffa fler i samma situation och det var finemang att vi skapade ett ypperligt nätverk tillsammans.

Så...nu under sommaren gäller det att vila upp och hitta mer styrka och kämparanda för den har inte riktigt funnits senaste tiden. Ibland blir jag knäpp och funderar över hur mycket jag vill ha barn egentligen...VILL JAG HA BARN eller ska vi flytta långt bort?!
Jag vill inte att vi glömmer bort allt annat och blir helt fast i den här karusellen så då kanske man helt enkelt hoppar av allt istället?!.

Förutom jobb måste jag hitta något annat vid sidan av. Något mer som intresserar mig! Har köpt en ny bärbar dator så kanske skulle ta upp bokplanerna jag haft ett tag nu efter semestern.

Igår tänkte vi grilla men lagade Korvstroganoff istället *mums* då det regnade och blåste ute.

Inga kommentarer: