2008/05/26

Mors dag


Igår firade min man och katterna mig med blommor, två Gerberor, en gul (som jag hade i håret på vår bal) och en ljusrosa. Jättefina. Vi fikade framför tv:n och katterna samlades bredvid mig. Mot kvällen for gubben till sin mor men jag stannade hemma pms-monstret som jag var...och poppade värktabletter...

Jag fick hjärnsläpp förra gången jag bloggade. Nu är det sista jobbveckan innan semestern. Slutar på torsdag och ska till företagshälsan samma dag. Har äntligen fått mer adminsysslor så jag får pausa lite.

Fick besked att en kollega väntar barn och givetvis är jag glad för hennes skull men det svider då en annan kvinna nära avlöst henne precis och gått hem med några veckor kvar.

Igår kväll kom jag på att jag tror inte jag vill ha barn, alls, överhuvudtaget, så nu lämnar jag över facklan för det känns så skönt att inte tänka på just...barn, nu för ett längre tag i alla fall. Orkar inte driva frågan längre.

Ska även börja med projekt Viktnedgång under semestern, börjar se ut som en Heffaklump och trycker i mig choklad.

*Längtar så grymt till Celine Dion* Till veckan ska vi handla väskor och kolla om vi hittar lite nya kläder, packa lite och hämta ut biljetterna. Svärmor och svärfar kommer vakta katterna då vi åker torsdag 5/6 med natttåget och hem på söndag kväll då även med tåg så vi är hemma på måndag morgon 9/6 ;-).

Inga kommentarer: