2010/03/04

Katt på rymmen

från 6.00 till 17 i eftermiddag. Vi visste vart hon var för hon råkade i bråk med yngsta hanen här hemma och sprang iväg. Men osäker som hon är så vill hon inte vara ute i dagsljus själv utan går bara ut korta svängar kvällar och nätter. Nu var det strålande sol ute idag och ganska lugnt, men grannen har en hund som rastas lite då och då här bredvid och hans bror har en traktor som han tycker om att leka med, så lilla katten ville inte in.

Ikväll blev det tidigt för gumman. Hon skjuter mer och mer på eftermiddagsvilan och somnade i famnen efter middagen kring 17. Småslumrade och kramades. Nu ligger hon i sängen och jag sitter med datorn i knät och den återfunna rymlingen bredvid mig. Nu lämnar hon mig inte. Vi har passat på att se lite tv och ätit kladdkaka.

Jag har hittat ett nytt sätt att tänka på. Numera har jag börjat säga "Idag vill jag inte fundera, jag vill inte planera. Jag vill bara vara" och det går förvånansvärt bra.




When people talk, listen completely. 
Most people never listen 
~ Ernest Hemingway







1 kommentar:

Mamma sa...

Tur för er att lille kisse kom in igen! att förlora djur är lika hårt som att förlora någon annan!
Jag älskade Okki och Ammis så mycket men nu är de borta alldelens för unga!
Kram på er alla!
Älskar ER!
Mamma