2010/10/14

Fascinerad av det ockulta

Ett samtal, så mycket som stämde utan någon som helst vägledning. Vi får helt enkelt se om vi faktiskt får svar på våra frågor inom en snar framtid. Det vi fick höra om vår katt iaf, är att han befinner sig inom fyra km avstånd från oss. Han gick åt höger, frivilligt och ingen har plockat upp honom. Han ska vara vid en ladugård där de även har hästar och de har även ställt ut mat. Barn finns i närheten (barnridning, sällskap) så vi har hittills ringat in två ställen. Han är tillsammans med tre andra katter och anledningen till att han vandrat iväg är just för att jaga då han är en utmärkt jägare och det är inte säkert att kastreringen tagit bort instinkterna att vandra iväg, så han kan ha fått upp äventyrslustan. Det finns hö där så de håller värmen. Det med kastreringen stämmer in på ett fåtal katter för inte alla tappar instinkterna utan de sitter djupt rotade. Måste samla mig lite och skriva mer sen. Kan meddela att ikväll åker beskedet iväg som kommer ta mig mot nya tider. Jag har vilat en massa idag och umgåtts med familjen. Idag kändes höfterna bättre, fast jag var rädd att det skulle värka för jag halkade lätt på en sten som var gömd under en grästuva igår under eftersökningen av katten... skönt. Jag tror jag sakta men säkert lär mig mer och mer om hur kött tillagas. Tidigare har jag överlåtit mycket köttförberedelser till min man, men idag filade jag till lite grytbitar själv, stekte de och gjorde en alldeles utmärkt köttgryta med egen fond av buljong, sky, två sorters peppar, grädde och soja. Fantastiskt och så ris till det. På återseende från en som faktiskt får upp hoppet igen och kommer kasta sig in i vardagen med ny styrka :) Att vi gått igenom mycket på kort tid är inget nytt för oss, men jag kommer göra ett avslut på andra håll, då jag får så lite tillbaka, men får ge så mycket av mig själv.

Gubben kom med mig på en liten tur vid huset i nysnön som föll under natten.

Inga kommentarer: